Wednesday, November 21, 2007
ΚΑΤΑΛΗΨΗ
ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ!!! (Προειδοποίηση:Το post που ακολουθεί είναι τεράστιο)
Σαν όλα τα λύκεια που σέβονται τον εαυτό τους έτσι κι εμείς κάναμε κατάληψη, πριν από κάνα μήνα. Εννοείται ότι όλο το Λύκειο την είχε μυριστεί την δουλειά. «Μυριστεί» τρόπος του λέγειν…Μόνο με ντουντούκες δεν είχαν βγει στην ταράτσα (εκεί μαζευόμαστε όλοι) για να το ανακοινώσουν. Έτσι οι περισσότεροι είχαμε πάει προετοιμασμένοι με:
1) Άδειες τσάντες! (έτσι κι αλλιώς αδιάβαστοι ήμασταν…)
2) Τάβλι (τι νομίζετε ότι κάνουμε στις καταλήψεις; (1))
3) Χαρτιά (τι νομίζετε ότι κάνουμε στις καταλήψεις; (2))
4) CD και ηχεία (τι νομίζετε ότι κάνουμε στις καταλήψεις; (3))
5) Μπάλες ποδοσφαίρου, βόλεϊ και μπάσκετ (τι νομίζετε ότι κάνουμε στις καταλήψεις; (4))
6) Αλυσίδες (όχι για να βαρέσουμε τους μαθητές, που ήταν κατά τις κατάληψης, αλλά για να κλείσουμε την πόρτα, αφού ψηφιστεί η κατάληψη. Βλέπετε εμείς, σε αντίθεση με μερικούς που νομίζουν ότι είναι εκπαιδευτικοί, σεβόμαστε τις διαφορετικές απόψεις…Όποιος δεν καταλαβαίνει τι λέω, αναφέρομαι σε έναν λυκειάρχη, ο οποίος έδεσε με αλυσίδες ανοιχτή την πόρτα του σχολείου του και μετά, μιας και δεν έφτανε το ότι καταπατούσε το δικαίωμα, που έχουν οι μαθητές να κάνουν κατάληψη, άρχισε να μοιράζει απλόχερα μελανιές στους καταληψίες…Τέτοιος ζήλος για εκπαίδευση, λοιπόν…Τέτοιος καημός να μοιραστεί τις γνώσεις του με τους μαθητές...Τις γνώσεις περί Φυσικής και Αρχαίων, αλλά και τις απόψεις του περί Δημοκρατίας και Σεβασμού…Μόνο που ο Σεβασμός από τους μαθητές και η Δημοκρατία για τους μαθητές διαφέρουν σε ένα πολύ σημαντικό σημείο. Η Δημοκρατία απαιτείται, ενώ ο Σεβασμός δεν απαιτείται, κερδίζεται…)
7) Νεύρα (πήγαμε έτοιμοι να τσακωθούμε με τους γονείς των μαθητών που ήθελαν ανοιχτό το σχολείο. Προσωπικά, δεν καταλαβαίνω τους γονείς αυτών των παιδιών…Είναι τόσο ευχαριστημένοι από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας και από το σχολείο που έχουν τα παιδιά τους, που δεν αντέχουν να το βλέπουν κλειστό; Είναι ευχαριστημένοι με την δήθεν δωρεάν εκπαίδευση; Είναι ευχαριστημένοι που δίνουν όλους τους μισθούς τους σε φροντιστήρια; Είναι ευχαριστημένοι που το παιδί τους ανεβαίνει τέσσερις ορόφους για να φτάσει στην τάξη του; (μιλάω συγκεκριμένα για το δικό μου σχολείο και όχι για όλα εκείνα τα σχολεία, που κάνουν κατάληψη, για να αποκτήσουν καπνιστήριο και στρογγυλές τυρόπιτες…Αυτές τις καταλήψεις ούτε εγώ τις ανέχομαι…) Είναι ευχαριστημένοι, που το παιδί τους κινδυνεύει κάθε μέρα να γκρεμοτσακιστεί από την ταράτσα του σχολείου; Είναι ευχαριστημένοι που το παιδί τους κάνει εφτά ώρες μάθημα, λες και είναι δυνατόν να συγκρατήσεις τίποτα μετά από πέντε ώρες μαθήματος; Είναι τόσο άσχημο που το παιδί τους θα χάσει, τέσσερις ώρες μαθήματος, αφού έτσι κι αλλιώς δεν έχει καθηγητές για να κάνει κανονικό μάθημα; Είναι δυνατόν να παραπονιούνται, όταν το παιδί τους που φέτος δίνει πανελλαδικές, δεν έχει ακόμα τα βιβλία κατεύθυνσης; Δεν τους καταλαβαίνω αυτούς τους γονείς; Αντί να αγωνιστούν αυτοί οι ίδιοι, για το καλύτερο μέλλον των παιδιών τους, αποδοκιμάζουν κάθε τρόπο διαμαρτυρίας. Αντί να κλείσουν εκείνοι το σχολείο με λουκέτα και αλυσίδες, χτυπάνε τις πόρτες και φωνάζουν…Δεν θα καταλάβω ποτέ, γιατί υποκρίνονται τόσο φανερά στους εαυτούς τους. Εκείνοι ξέρουν καλύτερα από εμάς ότι το σχολείο μας, έτσι όπως έχει γίνει δεν μας παρέχει τίποτα απολύτως…)
8) Και φυσικά πήγαμε εξοπλισμένοι με ΑΙΤΗΜΑΤΑ.
1)Δωρεάν Παιδεία
(Δεν είναι δυνατόν να λέει η κυβέρνηση, πως παρέχει δωρεάν παιδεία, τι στιγμή, που όλοι οι πολίτες δίνουν τα λεφτά τους στα φροντιστήρια. Τι σόι δωρεάν παιδεία είναι αυτή, που αναγκάζει τους μαθητές να πληρώνουν για να πάνε μαζί με το σχολείο τους σε μια θεατρική παράσταση; Ή μήπως ένα έργο όπως ο «Ερωτόκριτος» ή «το Μυστικό της Κοντέσας Βαλαίρενας»δεν είναι εκπαίδευση; Δεν περιλαμβάνετε στη μόρφωση, κάτι παραπάνω από μια διδακτική ώρα; Κι αν όντως θεωρούν ότι μια επίσκεψη σε ένα μουσείο ή σε μια έκθεση ζωγραφικής «χάσιμο χρόνου» και κάτι που δεν περιλαμβάνετε στην παιδεία, γιατί ρε γαμώτο να παίρνουμε απουσίες, όταν λείπουμε! Ή που θα πληρώνεις δηλαδή κάθε όποτε τους καυ***ει ή που θα μαζεύεις απουσίες, που δεν δικαιολογούνται. Και ΟΚ εγώ δεν τις έχω ανάγκη τις απουσίες, τα παιδιά της τρίτης λυκείου;;; Τεσπά, συνεχίζω. Τι σόι δωρεάν παιδεία είναι αυτή που μας προσφέρουν, όταν για να μάθεις μια ξένη γλώσσα και για να πάρεις ένα πτυχίο πρέπει να πληρώσεις τα μαλλιά της κεφαλής σου; Και για τον αθλητισμό; Για τη μουσική; Για τις τέχνες; Για να μάθεις κάποιο όργανο ή κάποιο άθλημα πηγαίνεις σε ωδείο ή στον Πανελλήνιο, όπου πρέπει να πληρώσει τα μαλλιοκέφαλά σου εννοείται…)
2)Λιγότερες ώρες μαθημάτων
(Όχι πείτε μου πραγματικά, ποιος μαθητής μπορεί να παρακολουθήσει εφτάωρο; Εγώ πάντως όσές φορές έχω «ξυπνήσει» από το λήθαργό μου την έβδομη ώρα, φροντίζω να είμαι ήσυχη και αν μην συμμετέχω, για να μην ξυπνήσω τους υπόλοιπους! Όχι, σοβαρά, δεν γίνεται να παρακολουθήσει κανείς 7 ώρες μαθημάτων κάνοντας 10λεπτα και 5λεπτα διαλείμματα. Δεν θα ήταν καλύτερα να ανοίγει το σχολείο αργότερα, στις 9 παραδείγματος χάρη, έτσι ώστε να συμπληρώνουμε και τις ώρες του ύπνου μας; Και αντί ξέρω εγώ να κάνουμε 10 ώρες την εβδομάδα Αρχαία, να κάνουμε λιγότερες. Αφού έτσι κι αλλιώς η ύλη είναι υπερβολική και κανένας καθηγητής δεν την βγάζει όλη. Πόσες φορές έχουμε ακούσει το : «Ας μιλήσουμε τώρα για…(ναρκωτικά, σχολική βία…) γιατί είμαστε πίσω στην ύλη»; Γιατί κανένας καθηγητής δεν παραπονιέται στο υπουργείο, έτσι ώστε να κρατήσουμε την ύλη, που πραγματικά μπορεί να διδαχθεί στα πλαίσια ενός λογικού ωραρίου και μιας σχολικής χρονιάς που δεν θα περιορίζεται μόνο σε διδακτικές ώρες;)
3)Όχι στο άρθρο 16
(Ας μην τα ξαναπώ αυτά. Και διαδηλώσεις έγιναν για να μην κάνουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια και πορείες και εν πάση περιπτώσει αυτό είναι το πιο γνωστό αίτημα και δεν χρειάζεται να γίνομαι πιο κουραστική…)
4)Κατάργηση των Πανελληνίων
(Δεν είναι άδικο τρία χρόνια κόπου( βάζω μόνο το Λύκειο, αν και δεν θα έπρεπε. Το κανονικό είναι δώδεκα χρόνια, αλλά ίσως ακουστεί υπερβολικό.) να πάνε στράφι μέσα σε λίγες μέρες; Δεν είναι άδικο να κρινόμαστε έτσι; Επειδή δηλαδή για κάποιον λόγο δεν έγραψες καλά σε ένα μάθημα, όλα τα όνειρά σου να εξαφανίζονται; Και εντάξει όποιος μπορεί να ξαναδώσει (εντάξει τρόπος του λέγειν. Δεν είναι καθόλου εντάξει ένας χρόνος αγωνίας, αν θα περάσεις φέτος. Όσοι έμεναν για Σεπτέμβριο τις προηγούμενες χρονιές καταλαβαίνουν…Και τότε περνούσε μόνο ένα καλοκαίρι…Φαντάσου για χρόνο…) αν όμως δεν έχεις τις δυνατότητες να ξαναδώσεις; Θα πιάσεις δουλειά και θα πληρώνεσαι με ψίχουλα, γιατί πήγες με πονοκέφαλο και ξενυχτισμένος να γράψεις Λατινικά…)
5)Καλύτερο κτίριο
(Αυτό αφορά το δικό μας κτίριο, που είναι τετραώροφο, με τρύπες στους τοίχους (κάτι τρύπες σαν δεύτερες πόρτες…), χωρίς παράθυρα, με ξεχαρβαλωμένες πόρτες και στον τέταρτο όροφο (που δυστυχώς είναι η τάξη μου και κάνει ψοφόκρυο) χωρίς θέρμανση.
Ψηφίστηκε λοιπόν η κατάληψη και είχαμε για περίπου για μια εβδομάδα. Το σχολείο δεν είχε «φθορές» και μάλιστα την Παρασκευή, που μας το πήραν είχαμε σφουγγαρίσει κιόλας. Καθόμασταν χαλαρά στο προαύλιο, όταν ακούμε τον λυκειάρχη μας να οδύρεται έξω από το σχολείο. ΟΚ ο άνθρωπος ήταν σε κατάσταση σοκ. Εγώ γίνομαι έτσι μόνο όταν έχει πανσέληνο. Μπαίνει λοιπόν μέσα και άρχισε να φωνάζει ότι τι σχολείο είναι χάλια, ότι στους πάνω ορόφους έχουν γίνει ένα σωρό ζημιές κλπ κλπ κλπ. Και βέβαια τι της έλειπε της Μαριορής; Οι κάμερες! Δεν μας έφτανε ο σεληνιασμένος πλάκωσαν και οι δημοσιογράφοι. Και έγινε ωραία φάση. Άλλοι κρυβόντουσαν (είχαν έρθει κρυφά από τους γονείς τους), άλλοι ή μάλλον άλλες βαφόντουσαν, άλλοι ρωτούσαν πότε θα μας δείξουν, άλλοι προσπαθούσαν να τους διώξουν, άλλοι πάλι προσπαθούσαν να τους βάλλουν μέσα για να δουν τα χάλια του κτηρίου…Τελικά πήγαν δυο-τρία παιδιά να μιλήσουν. Έλα όμως που αυτά που λέγαμε δεν τους άρεσαν! Δεν ήμασταν υποκινούμενοι, όπως μας ρωτούσαν επανειλημμένα, ούτε και φθορές είχε το κτίριο, ούτε εξωσχολικοί-βαλτοί είχαν κάνει ζημιές…Τσςς Τσςς…Δεν πουλάγαμε και φύγανε. Μετά ήρθε η αστυνομία (δεν έμαθα γιατί, αλλά ακούστηκε πως τους φώναξε ο λυκειάρχης για τις κάμερες. Δεν είμαι σίγουρη.) Την Δευτέρα λοιπόν ανοίξαμε υποτίθεται για να ξαναψηφίσουμε. Και ενώ πηγαίναμε στις τάξεις για να κάνουμε την ψηφοφορία τσουπ, τσουπ ένας-ένας οι καθηγητές έμπαιναν για μάθημα! Τι και αν φωνάξαμε, τι κι αν περιμέναμε μάταια την κάλπη να περάσει, τι κι αν βγήκαμε οι μισοί έξω (οι άλλοι μισοί είχαν πολλές απουσίες) και κάναμε κάτι σαν αποχή…Τίποτα! Αλλά δεν μασάμε έτσι εύκολα. Πριν από δυο εβδομάδες ξανακάναμε κατάληψη και έχουμε ακόμα. Την Δευτέρα θα την τελειώσουμε, όμως, γιατί ήρθε καινούρια λυκειάρχισσα, η οποία υποσχέθηκε να κάνει ότι μπορεί για τα αιτήματα του κτιρίου μας. Let’s see…
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
OK...Θέλω να σου κάνω μερικές διευκρινήσεις..
Καταρχήν, εμείς έχουμε ωκτάωρο.
Κατά δεύτερον, το σχολείο μουέχει 3 διαλείμματα
Κατά τρίτον είναι ιδιωτικό και δεν κάνει καταλήψεις. Αυτά.
Για τα γράμματα δεν ξέρω τι να σου πω... Άλλαξε γραμματοσειρά!:p
Πώς το έγραψες όλο αυτό;;;;...
ΤΡΙΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΚΤΑΩΡΟ??? ΟΗ ΜΥ GOD!!!ΠΩΣ ΑΝΤΕΧΕΙΣ;;;Αν ήμουν στην θέση σου, δεν το συζητώ, θα είχα μείνει από απουσίες!!!Γιατί τόσες πολλές ώρες;
Post a Comment