Σύμφωνα με την υπ'αριθμόν 65351/Γ2/19-5-08 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές υποχρεούνται να επιστρέψουν τα βιβλία τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς και σύμφωνα, μάλιστα, με το διευθυντή μας, δε γίνεται καμία εξαίρεση σε κανένα βιβλίο (Αν π.χ. θέλω να κρατήσω τα μαθηματικά κατεύθυνσης, με υποχρεώνουν να το αγοράσω). Εννοείται πως διαφωνώ με αυτό το μέτρο γιατί:
α)η καταστροφή των βιβλίων αποτελεί φαινόμενο μειοψηφίας, αλλά επειδή είναι αρνητικό μας έχει αποτυπωθεί έντονα. Φυσικά και είμαι αντίθετη με αυτό το φαινόμενο, άσχετα αν υπάρχουν και απαράδεκτα βιβλία, αλλά το υπουργείο θα μπορούσε να εφαρμόσει άλλα μέτρα, όπως την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους μαθητές με την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης στα σχολεία.
β)Οι γονείς μας, ως φορολογούμενοι πολίτες, πληρώνουν για αυτά τα βιβλία, επομένως δεν εχει κανείς το δικαίωμα να μας υποχρεώνει να τα επιστρέψουμε, και τελευταίο και πιο βασικό από όλα,
γ) Υποτίθεται ότι σύμφωνα με το σύνταγμα, μας παρέχεται δημόσια παιδεία. Είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ (ακόμα και αγγλικών αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΝΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΕΠΙΘΥΜΕΙ (ανάλογα με την ανατροφή του, θα το αξιοποιήσει ή θα το καταστρέψει). Μία ερώτηση που προκύπτει: γιατί μερικά παιδιά εχουν την τάση καταστροφής? Είναι οι μελλοντικοί εγκληματίες? Όχι βέβαια, κάποιοι τα έχουν οδηγήσει σε αυτό... Καταλήγοντας, προτείνω να μην επιστραφεί τίποτα, μη φοβάστε, δε θα χαθούν χρήματα που προορίζονται από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία... Διατίθενται αλλού... Πώς από το 2,5% πήγε στο 2,4% το ποσοστό? (...) Βέβαια, κάποια βιβλία όπως των θρησκευτικών, του δικαίου κ.λπ. μπορούν να επιστραφούν αν δεν υπάρχει κάδος ανακύκλωσης κοντά στο σπίτι μας.
Αν συμφωνήσουμε φέτος με αυτό το μέτρο, χώρις να προβάλλουμε τη διαφωνία μας με λογικά επιχειρήματα, ποιος ξέρει, του χρόνου μπορεί να περάσουν άλλα μέτρα... χειρότερα....
α)η καταστροφή των βιβλίων αποτελεί φαινόμενο μειοψηφίας, αλλά επειδή είναι αρνητικό μας έχει αποτυπωθεί έντονα. Φυσικά και είμαι αντίθετη με αυτό το φαινόμενο, άσχετα αν υπάρχουν και απαράδεκτα βιβλία, αλλά το υπουργείο θα μπορούσε να εφαρμόσει άλλα μέτρα, όπως την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους μαθητές με την τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης στα σχολεία.
β)Οι γονείς μας, ως φορολογούμενοι πολίτες, πληρώνουν για αυτά τα βιβλία, επομένως δεν εχει κανείς το δικαίωμα να μας υποχρεώνει να τα επιστρέψουμε, και τελευταίο και πιο βασικό από όλα,
γ) Υποτίθεται ότι σύμφωνα με το σύνταγμα, μας παρέχεται δημόσια παιδεία. Είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ (ακόμα και αγγλικών αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΝΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΕΠΙΘΥΜΕΙ (ανάλογα με την ανατροφή του, θα το αξιοποιήσει ή θα το καταστρέψει). Μία ερώτηση που προκύπτει: γιατί μερικά παιδιά εχουν την τάση καταστροφής? Είναι οι μελλοντικοί εγκληματίες? Όχι βέβαια, κάποιοι τα έχουν οδηγήσει σε αυτό... Καταλήγοντας, προτείνω να μην επιστραφεί τίποτα, μη φοβάστε, δε θα χαθούν χρήματα που προορίζονται από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία... Διατίθενται αλλού... Πώς από το 2,5% πήγε στο 2,4% το ποσοστό? (...) Βέβαια, κάποια βιβλία όπως των θρησκευτικών, του δικαίου κ.λπ. μπορούν να επιστραφούν αν δεν υπάρχει κάδος ανακύκλωσης κοντά στο σπίτι μας.
Αν συμφωνήσουμε φέτος με αυτό το μέτρο, χώρις να προβάλλουμε τη διαφωνία μας με λογικά επιχειρήματα, ποιος ξέρει, του χρόνου μπορεί να περάσουν άλλα μέτρα... χειρότερα....
No comments:
Post a Comment